Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku
3. Pojmenování (název) životní situace
Zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku
4. Základní informace k životní situaci
Na základě žádosti o zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku, nebo z moci úřední vydá Ministerstvo kultury rozhodnutí o zrušení nebo nezrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Návrh na zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku může podat vlastník kulturní památky nebo právnická osoba, která na zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku prokáže právní zájem.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Předmětem řízení je zjištění, zda pro zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku existují mimořádně závažné důvody.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Písemný návrh na zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku (včetně příloh) můžete podat sami nebo ve spolupráci s příslušným orgánem státní památkové péče a s Národním památkovým ústavem.
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Můžete se obrátit na odbor památkové péče Ministerstva kultury.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Návrh na zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku musí obsahovat:
název kulturní památky a rejstříkové číslo v Ústředním seznamu kulturních památek,
umístění a bližší určení kulturní památky,
vlastnické vztahy,
zdůvodnění žádosti,
informativní fotografie.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty vyplývají z § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Účastníkem řízení je vždy vlastník kulturní památky, a dále i oprávněný žadatel o zrušení prohlášení věci nebo stavby za kulturní památku.
Žadatel může podání učinit sám nebo ve spolupráci s příslušným orgánem státní památkové péče (krajským úřadem, obecním úřadem obce s rozšířenou působností) a s Národním památkovým ústavem.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žadatel může být Ministerstvem kultury požádán o doplnění podání, příp. o další součinnost.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání lze učinit elektronicky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 66/1988 Sb., kterou se provádí zákon o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
Úmluva o ochraně architektonického dědictví Evropy
Úmluva o ochraně archeologického dědictví Evropy (revidovaná)
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Písemný rozklad, který se podává u Ministerstva kultury; o rozkladu rozhoduje ministr kultury na základě návrhu rozkladové komise.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Pokutu až do výše 2 000 000 Kč je možné uložit fyzické osobě, fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která nepečuje o zachování památky, neudržuje ji v dobrém stavu, užívá ji způsobem neodpovídajícím jejímu významu, památkové hodnotě nebo technickému stavu, nechrání ji před ohrožením, poškozením nebo znehodnocením nebo ji znehodnotí nebo zničí.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
02.12.2013
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.