Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Jak žádat o informace z resortu Ministerstva vnitra České republiky
3. Pojmenování (název) životní situace
Jak žádat o informace z resortu Ministerstva vnitra České republiky
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádat o informace může každá fyzická i právnická osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Ze žádosti musí být zřejmé:
- komu je určena,
- že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona,
- kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název, identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo, není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Doporučené formuláře (použití těchto formulářů není povinné):
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta 15 dnů od doručení žádosti může být prodloužena nejvýše o 10 dnů pouze z následujících důvodů:
- vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
V případě elektronického podání je žádost o informaci nutno vždy podat přes elektronickou podatelnu Ministerstva vnitra České republiky na adresu: posta@mvcr.cz.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.