Liblín

Navigace

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Mapový portal

Mapový portál

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Aktuální stavy toků

12.12.2024 08:50

Aktuální výška:

65 cm

Aktuální počasí

<<
>>
dnes, čtvrtek 12. 12. 2024
oblačno 2 °C -3 °C
oblačno, jižní vánek
vítrJ, 1.44m/s
tlak1031hPa
vlhkost73%

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Podání žádosti o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Českému telekomunikačnímu úřadu

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání žádosti o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Českému telekomunikačnímu úřadu

4. Základní informace k životní situaci

Předmětem žádosti je poskytnutí informace vztahující se k působnosti Českého telekomunikačního úřadu.

Informací se pro účely zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále též "zákon"), rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního.

Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněna jednat každá fyzická nebo právnická osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Informace na základě žádosti se poskytuje ve formátech a jazycích dle obsahu žádosti (pokud zákon nestanoví jinak). To neplatí, pokud by to bylo pro povinný subjekt nepřiměřenou zátěží; v tomto případě je informace poskytnuta ve formátu nebo jazyce, ve kterých byla vytvořena.

Základní informace o Českém telekomunikačním úřadu jsou k nahlédnutí u informačního kiosku ve vstupní hale nebo na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Kontakty pro podání žádosti jsou uvedeny na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

Ze žádosti musí být zřejmé:

  • komu je určena,

  • že se žadatel domáhá poskytnutí informace dle zákona,

  • kdo žádost podává - žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název, identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo, není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.

Bez těchto údajů, nebo není-li elektronická žádost podána na elektronickou adresu povinného subjektu, není žádostí ve smyslu zákona.

8. Na které instituci životní situaci řešit

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné doklady nejsou vyžadovány.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Český telekomunikační úřad, pokud se nejedná o zveřejněnou informaci, je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a odesláním informací ve výši stanovené "Sazebníkem úhrad nákladů za poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů".

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Český telekomunikační úřad poskytne požadovanou informaci ve lhůtě 15 dnů od přijetí žádosti, příp. v této lhůtě vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.

Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů (vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost, vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti, konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti), nejvýše však o 10 dnů.

Pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může Český telekomunikační úřad nejpozději do 7 dnů (místo poskytnutí informace) sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, Český telekomunikační úřad mu ji poskytne.

V případě, že se požadované informace nevztahují k jeho působnosti, Český telekomunikační úřad žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Žádost lze zaslat na e-mailovou adresu: podatelna@ctu.cz, nebo prostřednictvím Integrovaného systému datových schránek (adresa datové schránky Českého telekomunikačního úřadu: a9qaats).

28. Popis byl naposledy aktualizován

18.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.