Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Změna údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel
3. Pojmenování (název) životní situace
Změna údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel
4. Základní informace k životní situaci
Změnou údajů v Registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí změna referenčních údajů v ROB při zjištění nesouladu (údaj neodpovídá skutečnému stavu).
Jedná se o reklamování chybně vedených údajů, nikoliv o změny údajů, které jsou prováděny např. při přestěhování, změně rodinného stavu apod.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
O změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB může požádat fyzická osoba ("subjekt údajů") starší 15 let, případně zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
Za fyzickou osobu mladší 15 let a osobu, jejíž svéprávnost byla omezena rozhodnutím soudu tak, že není způsobilá k podání žádosti, nebo která má soudem schválenu smlouvu o nápomoci nebo zastoupení členem domácnosti, žádá o změnu její zákonný zástupce, opatrovník, člen domácnosti nebo společně se subjektem údajů jeho podpůrce.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Změna údajů při zjištění nesouladu v ROB je provedena na základě žádosti podané:
Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.
V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Žádost podaná osobně
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT provede žadatel svoji identifikaci pomocí elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
Žádost podaná v listinné podobě
Žádost o změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.
Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje subjektu údajů:
-
jméno, popřípadě jména, a příjmení,
-
datum a místo narození,
-
číslo a druh elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
-
adresu místa pobytu, popřípadě jinou kontaktní adresu,
-
označení chybných referenčních údajů, které žadatel požaduje změnit (opravit).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Podání žádosti o změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB není zpoplatněno.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Reklamovaný údaj je do doby prověření a odstranění nesouladu tímto editorem označen v ROB za nesprávný.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Není možné podat opravný prostředek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
27.08.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.