Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Občan a územní plán (resp. regulační plán) při koupi nemovitosti a přípravě výstavby nebo jiném záměru na využití pozemku
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Občan a územní plán (resp. regulační plán) při koupi nemovitosti a přípravě výstavby nebo jiném záměru na využití pozemku
4. Základní informace k životní situaci
- při koupi nemovitosti,
- při záměru stavět nebo měnit využití stavby či pozemku (např. využít stavbu nebo pozemek pro podnikání).
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci může jednat přímo občan nebo kdokoliv, kdo jej zastupuje.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ve vlastním zájmu byste si měli zjistit, zda:
- pro obec existuje územní plán,
- pro lokalitu, ve které chcete některý záměr realizovat, existuje regulační plán,
- je území obce dotčeno (ovlivněno) záměry vymezenými v zásadách územního rozvoje kraje a v politice územního rozvoje (tzn. v nadřazených dokumentech územního plánování),
- pro lokalitu (pozemek) není vydán některý druh územního rozhodnutí (o stavební uzávěře, rozhodnutí o chráněném území nebo o ochranném pásmu).
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Zjistěte, zda existují dokumentace uvedené v bodu 06 a z jejich obsahu omezující podmínky pro váš záměr nebo pro využití vámi kupované nemovitosti.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Potřebné územně plánovací informace zjistíte buď na příslušném úřadu územního plánování (resp. městském úřadu nebo magistrátu), na stavebním úřadu nebo na krajském úřadu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
S pracovníky oddělení/odboru zabývajícího se územním plánováním a stavebním řádem, popř. regionálním rozvojem.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
K danému úkonu nejsou potřeba žádné formuláře.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Při podání informací nejsou stanoveni další účastníci.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Při podání informací nejsou po žadateli požadovány žádné další činnosti.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Poskytnutí informací elektronickou cestou je závislé na vybavení příslušných úřadů.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím a stížnost na postup podle téhož zákona k nadřízenému orgánu povinného subjektu (dotyčné instituce).
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Stížnost, žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti podle správního řádu a správní žaloba podle soudního řádu správního.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Můžete se obrátit na příslušný obecní úřad nebo stavební úřad.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo pro místní rozvoj - odbor územního plánování
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace